lördag 15 augusti 2009

Bosse, Diane och Megan

Egentliga orsaken till att vi var i Stockholm ligger lite norr ut. Lena hade beställt ett par tacklamm av rasen Klövsjöfår utav Diane. Hur får man då hem dem ifrån andra sidan Sverige??? Hästtransport var min första idé. Logiskt. Men Lena tyckte att vi skull transportera dem i bagaget på min bil...?
Visst har vi kört får i bagaget på andra, skruttigare bilar, men i min hyffsat nya och än så länge fräscha bil :-/.

Men vi snickrade ihop en låda som precis rymdes i bagaget. Klädde den och en bra bit upp på sidorna med byggplast. Sedan hällde vi i rikligt med kutterspån och stoppade i 2 lamm i storleken + 30 kg. Funkade suveränt. Lammen var lugna och det luktade mest kutterspån i bilen.

Barnens höjdpunkt var helt klart när de fick provköra Bosses och Dianes nya åkgräsklippare :-) Och jag måste hålla med om att den var kul att köra för jag fick prova lite jag med ;-) Hade varit något för farmor...

Inga kommentarer: