fredag 26 juni 2009

Terrorist

I helgen var Malte med mig på jobbet några timmar det funkade jättebra till vi kom ner till hamnen i Göteborg.

Han hade inget tillstånd att få komma in på hamnområdet. De trodde nog att han var en terrorist eller liknande. De hade inget bra svar när jag undrade vad han skulle kunna hitta på för skada inne i en nästan tom hangar på cirka 1 hektar (obs! Ingen överdrift). Men de sa bara att han måste vara föranmäld. Som om han blir mindre farlig då...

Och de ville inte sitta barnvakter av honom i 4 timmar heller ;-) Inte för att jag skulle låta några tjuriga och korkade vakter få titta barnvakt åt en av mina silverfiskar, än mindre åt mitt barn.

Men då ryckte farmor ut och kom ner och hämtade honom. Visst blev Malte väldigt ledsen när han inte fick komma in på området . Men en rejäl glass gjorde saken lite bättre.

Inga kommentarer: